Medlemsinformation nr 7 september 2025
Glad höst alla medlemmar!
Nu har vi gått in i en ny årstid och styrelsen vill gärna dela med sig av det senaste från vår förening.
Välkomnandet av ny medlemmar
När vi får nya grannar vill vi ta emot dem på bästa vis så de känner sig välkomna i vår förening och får det lätt att hitta i området och få info bekvämligheter kring våra fastigheter. Ordförande, Bo Ferngren, kommer att skicka ut ett välkomstbrev med relevant information till nya medlemmar. Vi vill gärna även börja med ett system med en husvärd per trappuppgång för att ge ytterligare stöd och välkomnande till de nya medlemmarna.
Vill du bli husvärd?
Vi vill därmed ställa frågan till dig som nuvarande medlem om du vill hjälpa till och vara husvärd för din trappuppgång? Uppgifterna för en husvärd inkluderar bl.a. att välkomna de nya grannarna, visa var de hittar cykel- och soprum, tvättstugan, gästlägenheten och hur man når hemsidan. Även att instruera om placering av viktiga saker som avstängning av vatten till lägenheterna ingår i åtagandet.
Skicka gärna intresseanmälan, om du vill hjälpa dina grannar genom att vara husvärd, till styrelsen@gashagapirar3.se
Fastighetsunderhåll
Lösa kakellister i trapphusen kommer att fixeras under hösten. Det har varit för varmt i trappuppgångarna under sommaren för att en plattsättare skulle ha en bra arbetsmiljö.
Ledstänger i husen har oljats och är nu fina.
Kodlås på framsidan av Trossvägen nr. 7 och 9 har blivit utbytta.
Som fler säkert noterat har buskar i området föryngringsbeskurits för att de ska hålla sig fina över tid. Se gärna det lyckade resultatet på buskaget utanför vår tvättstuga på Trossvägen som klipptes i våras och som nu har föryngrats med full kraft underifrån.
Våra hissar och felanmälningar
Våra hissarna går oftast helt felfritt men ibland kan det hända att de stannar och då finns det möjlighet att felanmäla vid stopp, men det finns restriktioner gällande detta. Styrelsen vill därför dela med sig om vilka regler som gäller vid felanmälningar:
Våra hissar är tillverkade av Schindler. Vi har ett serviceavtal med dem som innebär att all typ av service eller hantering vid stopp löses av dem. Denna service och reparation gäller mellan klockan 07:00 och 16:00 vardagar. Vid driftstörning mellan 07:00 och 16:00 på vardagar ring 020-31 33 33. Upp ge ditt namn om ni ringer till Schindler. Numret ska endast användas vid stopp av hissarna, så att inte kostnader drabbar föreningen i onödan. Bara styrelsen kan besluta om eventuell service eller reparation under jourtid på vardagar 16.00 - 07.00 samt lördagar, söndagar och helgdagar.
OBS! Våra hissar är känsliga och vi behöver bland annat se till att hålla undan grus från våra entréer så att det inte hamnar i spåren i hissdörren.
Hemsidan
På hemsidan för vår bostadsrättsförening finns det information som rör våra fastigheter och boende. Man kan även hitta kontaktuppgifter och det senaste från styrelsen.
Gå gärna in och klickar runt på https://gashagapirar3.bostadsratterna.se/
Hör gärna av er om det är någon information som saknas.
Allt gott!
Styrelsen